
فروش بلیتها برای “باربی” فقط 43٪ نسبت به هفته اول اکران آن کاهش یافت و این منجر به هفتمین آخر هفتهی دوم پربیننده در تاریخ شد. تنها فیلمهایی که در هفته دوم اکرانشان نتایج بهتری داشتند، هیولاهای میلیارد دلاری “ستارههای جنگ: بیداری نیرو” (149 میلیون دلار)، “اوانگرهای پایان بازی” (147 میلیون دلار) و “جنگ ابدیت” (114 میلیون دلار)، “پلنگ سیاه” (111 میلیون دلار)، “دنیای ژوراسیک” (106 میلیون دلار) و “انتقامجویان” (103 میلیون دلار) بودند.
در هفته دوم اکران، درام تاریخی تاریک کریستوفر نولان نیز با نتایج برجستهای روبرو شد و مبلغ قدرتمندی به اندازه 46.6 میلیون دلار در طول آخر هفته به خود اختصاص داد. بنا به اطلاعات یونیورسال، این فیلم اولین فیلم سن بالایی بود که بیش از 10 میلیون دلار در مدت 10 روز پشت سر هم کسب کرد.
“هفته دوم نشان میدهد که علاقهمندی به ‘باربی’ و ‘اوپنهایمر’ که یک هفته پیش وجود داشت، تصادفی نبوده است”، میگوید پل درگارابدین، تحلیلگر ارشد کماسکور. “هر دو فیلم در هفته دوم نتایجی را ارائه دادهاند که برای اولین اکرانها به عنوان نتایج قوی در تاریخ باکس آفیس شناخته میشوند و نشاندهنده دو از بهترین نگهداشتها در جلسات دوم اکران هستند.”
پس از دو هفته اکران در سینماها، “باربی” در منطقه آمریکای شمالی مبلغ 351.4 میلیون دلار کسب کرده است و به عنوان چهارمین فیلم محلی بزرگترین فروش سال قرار دارد. در مقیاس جهانی، فیلم شرکت وارنر برادرز مبلغ 774 میلیون دلار جمع آوری کرده و در رده سومین فیلم بزرگترین درآمد سال 2023 قرار دارد.
در همین حین، “اوپنهایمر” در صندوق فیلم داخلی 174 میلیون دلار و در صندوق فیلم جهانی 400 میلیون دلار به دست آورده است. این فیلم اکنون عملکرد دو فیلم قبلی کریستوفر نولان، “تنت” (365 میلیون دلار) و “آغاز بتمن” (373 میلیون دلار) را به عقب انداخته است.
دو فیلم جدید، بازسازی “اقامتگاه مرموز” از دیزنی و فیلم هیجانانگیز و خشونتآمیز “با من حرف بزن” از A24، به تلاش برای جذب مخاطبان پس از موفقیت “باربنهایمر” پرداختند که نتایج متنوعی داشتند. (البته هیچکس نمیتوانست ضربه حاکمیتکننده این دو فیلم بلوکباستر را پیشبینی کند هنگام تعیین تاریخهای اکران.)
“اقامتگاه مرموز” با درآمد 24.6 میلیون دلار از 3,700 تئاتر آمریکای شمالی در رتبه سوم اکران کرد. این فیلم 9.1 میلیون دلار به صندوق فیلم بینالمللی اضافه کرد و کل فروش جهانی آن به 33 میلیون دلار رسید. این نتیجه برای فیلمی که به سمت کودکان هدف گرفته شده است، عالی نیست و احتمالاً کمکی به آن نکرد که این فیلم تمام عیار که ترفیع بزرگی در ماه جولای انجام شد، مناسب تجارتی شود. دیزنی هزینه 150 میلیون دلاری برای تولید این فیلم صرف کرده بود و تعدادی دیگر از دهها میلیون دلار برای تبلیغات صرف شد. بنابراین، این فیلم باید حداقل در دوره نمایشگاهی خود به سودآوری برسد.